" />

Relacja z targów BioFach!

author: Biuro Prasowe DEŻ DATE: 2013-02-21
W dniach 13-16 lutego 2013 r członkowie klastra Dolina Ekologicznej Żywności uczestniczyli w Międzynarodowych Targach Żywności Ekologicznej w Norymberdze.

Targi BIOFACH to jedna z najważniejszych i największych imprez wystawienniczych produktów ekologicznych na świecie. Co roku gromadzi ponad 40 000 zwiedzających oraz 2 500 wystawców (70% to wystawcy zagraniczni). Uczestnictwo w targach to niezwykła możliwość poznania marek i produktów z ponad 80 krajów świata.

 

W tym roku polski sektor ekologiczny, dzięki patronatowi Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, miał silną reprezentację na targach BioFach. Polscy wystawcy uczestniczący w imprezie otrzymali specjalne gabloty do prezentowania swoich produktów, a także możliwość skorzystania ze wspólnego stołu do przygotowania degustacji produktów ekologicznych.

Polską ekipę wspierał znany hiszpański dziennikarz, pasjonat gotowania i zdrowej kuchni - Carlos Gonzalez – Tejeraoraz podsekretarz stanu Zofia Szalczyk, która wzięła udział w ministerialnym spotkaniu na temat przyszłości rolnictwa ekologicznego.

 

Podczas  trwania targów  na polskim stoisku odbywały się  pokazy kulinarne oraz prezentacje  produktów ekologicznych cieszące się dużym zainteresowaniem zarówno innych wystawców jak i zwiedzających.

Dolina Ekologicznej Żywności prezentowała wyroby  wędliniarskie  i mięsa Zakładu Mięsnego Jasiołka i Zakładu Mięsnego Wasąg, oleje lniane i rzepakowe firmy Barwy Zdrowia, pieczywo firmy Bio-Eko, sękacze i ciasteczka firmy Allnet Sp.z o.o., warzywa i ziarna zbóż  rolników  ze Stowarzyszenia Ekoland ,miody i produkty z udziałem miodu pana Marka Barzyka. W targach wziął również udział przedstawiciel firmy handlowej „Magiczny Ogród” oraz przedstawiciele grupy producentów „Brzost-Eko”.

 

Wyjazd członków klastra na targi BIOFACH zorganizowano w ramach projektu „Rozwój klastra Dolina Ekologicznej Żywności”. To jeden ze sposobów realizacji celów projektu do których należy m.in. promocja  produktów ekologicznych, nawiązanie kontaktów  z nowymi partnerami, zwiększenie dostępu członków klastra do najnowszych osiągnięć w zakresie produkcji, przetwórstwa i marketingu produktów ekologicznych.

Największą korzyścią z udziałów w targach była możliwość przeprowadzenia przez klastrowiczów wielu rozmów handlowych z potencjalnymi kontrahentami biznesowymi. Wysokie noty zebraliśmy także za sposób prezentacji samego klastra na imprezie (jakość materiałów informacyjnych, pokazy gotowania, degustacje produktów).        

Gallery page

" data-send="false" data-width="450" data-show-faces="false">