Navigation Menu
Relacja z targów BioFach!
Targi BIOFACH to jedna z najważniejszych i największych imprez wystawienniczych produktów ekologicznych na świecie. Co roku gromadzi ponad 40 000 zwiedzających oraz 2 500 wystawców (70% to wystawcy zagraniczni). Uczestnictwo w targach to niezwykła możliwość poznania marek i produktów z ponad 80 krajów świata.
W tym roku polski sektor ekologiczny, dzięki patronatowi Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, miał silną reprezentację na targach BioFach. Polscy wystawcy uczestniczący w imprezie otrzymali specjalne gabloty do prezentowania swoich produktów, a także możliwość skorzystania ze wspólnego stołu do przygotowania degustacji produktów ekologicznych.
Polską ekipę wspierał znany hiszpański dziennikarz, pasjonat gotowania i zdrowej kuchni - Carlos Gonzalez – Tejeraoraz podsekretarz stanu Zofia Szalczyk, która wzięła udział w ministerialnym spotkaniu na temat przyszłości rolnictwa ekologicznego.
Podczas trwania targów na polskim stoisku odbywały się pokazy kulinarne oraz prezentacje produktów ekologicznych cieszące się dużym zainteresowaniem zarówno innych wystawców jak i zwiedzających.
Dolina Ekologicznej Żywności prezentowała wyroby wędliniarskie i mięsa Zakładu Mięsnego Jasiołka i Zakładu Mięsnego Wasąg, oleje lniane i rzepakowe firmy Barwy Zdrowia, pieczywo firmy Bio-Eko, sękacze i ciasteczka firmy Allnet Sp.z o.o., warzywa i ziarna zbóż rolników ze Stowarzyszenia Ekoland ,miody i produkty z udziałem miodu pana Marka Barzyka. W targach wziął również udział przedstawiciel firmy handlowej „Magiczny Ogród” oraz przedstawiciele grupy producentów „Brzost-Eko”.
Wyjazd członków klastra na targi BIOFACH zorganizowano w ramach projektu „Rozwój klastra Dolina Ekologicznej Żywności”. To jeden ze sposobów realizacji celów projektu do których należy m.in. promocja produktów ekologicznych, nawiązanie kontaktów z nowymi partnerami, zwiększenie dostępu członków klastra do najnowszych osiągnięć w zakresie produkcji, przetwórstwa i marketingu produktów ekologicznych.
Największą korzyścią z udziałów w targach była możliwość przeprowadzenia przez klastrowiczów wielu rozmów handlowych z potencjalnymi kontrahentami biznesowymi. Wysokie noty zebraliśmy także za sposób prezentacji samego klastra na imprezie (jakość materiałów informacyjnych, pokazy gotowania, degustacje produktów).