" />

Inaugurująca konferencja prasowa klastra DEŻ

Autor: Biuro Prasowe klastra DEŻ Data: 2011-05-19
Od kwietnia realizujemy kampanię promocyjną klastra Dolina Ekologicznej Żywności. Rozpoczęły się już działania w prasie oraz odbyło się pierwsze EKOFORUM. 18 maja odbyła się również ogólnopolska konferencja prasowa.

 

18 maja w Centrum Prasowym Polskiej Agencji Prasowej odbyła się ogólnopolska konferencja prasowa pod tytułem „O wyższości ekologicznej żywności...". Konferencja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Akredytowano niemal 50 dziennikarzy.

Spotkanie spotkało się dużym zainteresowaniem mediów

W wyniku konferencji już tego samego dnia w kilkunastu portalach internetowych ukazał się materiał prasowy. Eksperci, którzy wystąpili na konferencji dr Krzysztof Jończyk, dr Jarosław Stalenga i Andrzej Jachim udzielili szeregu wywiadów m.in. dla Pierwszego Programu Polskiego Radia, Telewizyjnej „Jedynki", „Pulsu Biznesu" czy portalu „gotuj.pl".


Nasi eksperci nierzadko musieli zmierzyć się z trudnymi pytaniami      Dr Krzysztof Jończyk w krzyżowym ogniu pytań dziennikarza z telewizyjnej jedynki

Skąd tak duże zainteresowanie?
Przygotowując materiały konferencyjne szczególnie ważne było, aby pokazać potencjał jaki tkwi w ekologicznej produkcji spożywczej. Klaster Dolina Ekologicznej Żywności doskonale wykorzystuje wszystkie elementy przewagi.
• Coraz większa świadomość konsumentów dotycząca ekożywności.
• W Polsce od 2004 roku powierzchnia użytków rolnych i liczba gospodarstw EKO wzrosła 4 krotnie - ta liczba wciąż rośnie.
• Wzrost obrotów na rynku EKO od 2000 r. to 207 %.
• Chęć integracji rolników ekologicznych i podjęcie wspólnych działań mających na celu wzmocnienie ich siły rynkowej.
• Chęć rozwinięcia sieci dystrybucji przez producentów.
• Dobre zachodnioeuropejskie wzorce.
• Moda na bycie EKO.
• Chęć zdobywania wiedzy o trendzie EKO.
• Realizowana kampania promocyjna, która za zadanie ma edukowanie społeczeństwa.

Te przewagę podkreślamy także w całości koncepcji promocji.

A oto niektóre efekty konferencji prasowej:

Tekst wyemitowany w Pulsie Biznesu 19 maja 2011 Tekst wyemitowany w portalu gazeta.pl    

" data-send="false" data-width="450" data-show-faces="false">